donderdag 5 januari 2012

Onthulling product Nederlandse markt

Nu de laatste lootjes worden aangebroken en we over minder dan een week deze heerlijke warmte zullen moeten inruilen voor de horizontale regen (is mij verteld) in het koude Nederland, wordt het wel eens tijd wat over het product te onthullen waar jullie als Nederlandse consument van kunnen gaan genieten! Want we hebben onze hersenen gekraakt om voor de Hollandse fietser (vrijwel iedereen dus) een mooie krat te ontwerpen, geheel geproduceerd van gerecycled plastic uit Kenia! En niet zomaar een. Deze krat kan door de gebruiker als bouwpakket in elkaar worden gezet, om het product ruimte technische gezien zo efficient mogelijk vanuit Kenia naar Nederland te halen. Met enkele schroeven kunnen de bodemplaten aan het fietsenrek worden bevestigd (ja, de fiets moet wel een voorrek hebben, toch niet voor íedereen helaas).
Op dit moment ontwerpen we dit voor en met Tiemen en Mark van het fietsbedrijf Roetz. Zij zullen het product ook testen en eventuele wijzigingen toepassen. Vervolgens zullen we ook andere bedrijven benaderen voor mogelijke interesse in dit product, hoe groter de afzet hoe beter voor Muima Toy Industries.


Nu willen we natuurlijk nog niet alles weggeven, dus hieronder is slechts een voorproefje te zien van het uiteindelijke ontwerp. Deze twee prototypes zijn door een houtbewerker met de hand gemaakt en door ons persoonlijk in elkaar gezet.





Om het product een mooie Keniaanse tint te geven, zullen de vier lange horizontale balken een print krijgen. Ook tussen de hieronder weergegeven probeersels zit nog niet de echte winnaar. Dat houden we nog even geheim.


Ondertussen wordt er hard gewerkt aan de mallen om onze krat te verwezenlijken. Het zou allemaal wel erg voorspoedig verlopen als deze optijd af zouden zijn. Niet dus werd ons vorige week voorzichtig verteld. Dezelfde Indiers die aan het druksysteem bezig zijn (tja, die zijn toch wat preciezer dan de Keniaanse techneuten) zijn er mee aan de slag gegaan. Zoals het er nu uit ziet, zullen we met het product uit twee van de vier mallen terug naar Nederland gaan. Zo kunnen we wel testen of de mallen zich helemaal vullen, de verbindingen sterk genoeg zijn en of er nog ribben moeten worden toegevoegd om eventuele krimp in het materiaal te voorkomen. Genoeg te doen dus nog in de laatste 5 dagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten